Kapcsolattartó:
Sárosi István
E-mail: info@sipisti.hu
Tel: (30) 949 - 5858
"Egy adott napon, adott körülmények között azt gondolod, korlátaid vannak. Majd eléred a határt, és azt mondod: "oké, ez a határ". Majd hirtelen egy kicsit tovább lépsz. A gondolataid hatalmával, az eltökéltségeddel, az ösztönöddel és a tapasztalatoddal nagyon magasan tudsz repülni."
Ayrton, Senna
Az oldal folyamatos feltöltés alatt áll. Kérjük türelmét.
Az oldalt szerkeszti:
Bábikné Gyovai Anita alias "Flóra" gyovai.anita@digikabel.hu
Tel: (70) 373-6644
Hírek, aktualitások
Frissen feltöltve - 2012.02.16. 20:59
Beszámoló...
Február 23-án (csütörtökön) 18-21 óra között fényképekben gazdag élménybeszámolót tartunk az EBATTA Kultur Kocsmában (http://www.e-batta.hu) Minden érdeklődőt szeretettel várunk!
Batta 3Runners csapat
Nézzetek meg egy kis szösszenetet (5:16) az útról a youtube-on!
Kedves Olvasó!
Amikor ezeket a sorokat írom, akkor úgy érzem, hogy sikerült utolérni magam! Még 1nap, 1 óra, 11 perc a hivatalos rajtig! Köszönöm a rengeteg segítséget, aggódást, amit a csapatunk eddig is kapott, csodálatos érzés!
2012-01-14. Budapest - Verona
Tavaly ilyenkor kicsit elaludtam, most sikerült időben felkelnem. Fel siker! Kisgyereknyi lelkesedéssel összefogtam cuccaim, és Bélával elindultunk Dongóhoz a Felvonulási térre. A téren nyüzsgő, korábbi futamokról ismerős ember ténfereg a matricákkal zsúfolt autók között. Megjelenik Laca, (Sekli) Zoli, és sok szimpatizáns, aki sokat jelent így nekünk indulás előtt. Nehéz lenne felsorolni az ismerős arcokat, de egy furcsa formán megakadt a szemem. A 2010-es futamot egy jól felkészített, társai teljesítményén túltevő MB100 Mercivel teljesítettük. Ez a derék jószág most jó kezekbe kerülve ismét nekifut a 8 ezer km-es távnak. Hát nem is tudom, kicsit vegyesek az érzéseim.
Gyors Start ceremónia, indul a kocsisor a Start tribün felé. A verseny kategóriába átnevezve, mi is az elsők között indulunk. Lassan araszolgatunk, pózolunk a fényképezőgépeknek, fogadjuk a jókívánságokat. Startvonalon áthaladunk, utunkra indulunk. Az első kanyarban Jani egyik embere lóbál egy Dongó színűre festett kannát, ami a 4 darabos kannakészletünk utolsó, hiányzó darabja lenne. Megállni nem tudunk, kanna itt marad. (Majd építünk hozzá egy autót!)
Gyors helyezkedés az autóban, hogy vajon mi, hol lehet. Janitól kapok egy gyorstalpaló tanfolyamot a laptopos navigációhoz, ha már van. Első feladat OFF-ROAD pálya Somogybabodon. Hoppá! Korábbi emlékeim szerint itt erre a célra épített könnyű autókkal szoktak szökellni, nem pedig 8 ezer km-re felpakolt 3 tonnás vasakkal. Hat feladatból négyet bevállaltunk, kettőt kihagytunk, nem kell ezt erőltetni. Voltak bátor versenyzők, volt, akinek sikerült mind, de volt, aki leamortizálta az autóját. Mi lehet még később?
Lelkesen haladunk Szlovénia irányába a következő feladathoz. Jó tempót sikerült autózni, de amikor a parkolóba beálltunk, alapjáraton valami írtózatos füst gomolygott ki a kipufogóból. Oppá! Most cseréltem olajat a hét elején, tán nem kéne! Gyors lehetőség latolgatás, szerintem ez az új olaj nem bírja ezt a terhelést, és tönkrement. Nincs más, olajsűrítő adalék, aztán meglátjuk! Mint már ilyenkor szokott, több aggódó csapat megjelenik, és segítséget ajánl! Itt ez így van, és így működik! Egyelőre ura vagyok a helyzetnek, haladunk tovább. Jobban néztük a tükröt, mint az autó elejét, de javulás mutatkozott. Aztán megálltunk a fizető pálya kapuknál, meg tankolni. Hát itt már nem volt annyira kék az ég mögöttünk! Előkerül a Gumisember csapat, és rögtön felajánlja a tartalék 5 liter olaját, de én még mindig állítom, hogy megoldom! Ha már így együtt vagyunk, akkor tartottunk egy gyors CB próbát több-kevesebb sikerrel, mindegy, majd egyszer erre is iszunk! Következő feladat Verona belvárosában szobor megtalálás. Szuper! Menetközben nem, de álló helyzetben, alapjáraton körülöttünk mindenki füstben. Trükk: piros lámpánál autó leállít, zöldnél elindít. Sikert arattunk a helyi emberek között. Még pár kilométer, és itt a napi cél, aztán majd lesz valami. A szálloda legtávolabbi parkolójába siettünk szúnyogirtó készülékünkkel, kipakoltunk, és elfoglaltuk a szobánkat. Némi fertőtlenítő folyadék, és egy gondolatébresztő sör mellett kitaláltam, hogy végül is, nem szoktam, de most is lehet olajat cserélni! Nádoréktól kaptunk egy kidobásra váró vizes kannát, és olajat vettünk az olasz nemzeti olajvállalat kínálatából 104 helyi pénzért. Régi olaj leeresztés közben sok, poharat szorongató embertől kaptam tanácsot a megoldásra, és egy jelölést az OSCAR díjra, ha beérnénk a célba! Ezt szeretem, ez a kihívás. Pillanatok alatt a problémából feladat lett, sikerült gördülékenyen megoldani, majd holnap élesben teszteljük! Pihenni is kell, mert holnap hosszú napunk lesz! >> Képgaléria
SMS üzenet Sipitől (14:51):
Generátor csere Larache-ban. Atlasz hegy lezárva, kerülő úton Rissani!
Fiúk! Nem tudom hol tartotok, de a híretek már több helyre eljutott, részlet a SPORTIME "A válság szele, meg segítőkészség" cikkéből: "A segítőkészségről: a 3Runners csapat turbó feltöltője meghibásodott még a verseny elején. Akkor úgy tűnt, hogy csak olajprobléma, az olajcsere meg is oldotta egy darabig, de Genova (Olaszország) környékén végképp beadta a kulcsot a kocsi turbója. Viszont a segítőkészség csodákat tett. Találtak pótalkatrészt a nyugati határ mellett, Pestről elindult egy barát BMW-vel, aki a határon átvette a cuccot és tépett ki vele Genovába. Ez 1100 km (csak oda). Közben a csapat műhelyt keresett, hogy a tönkrement alkatrészt kiszereljék, amire az új megérkezik. Drukkolunk nekik, ez volt az első eset, ahol néhány ember saját kényelmét félredobva megmozdult, hogy barátait, társait segítse. Legyen így a verseny végéig!" Cikk eredeti
SMS üzenet Bécitől (20:34):
Sziasztok! Repülünk Rissani felé. Ha az Atlason a hágók nincsenek lezárva, kb. 5 óra múlva érkezünk. Terjed egy pletyka, hogy nem vagyunk versenyben, EZ NEM VALÓS! Igaz ma generátort is cseréltünk, de lelkesedésünk töretlen.
Találtam egy nagyon jó startfotót a csapatunkról a YAHOO Sports-on: http://sports.yahoo.com/top/photo?slug=031e8eca5c0a3d635be7793ffeeed4bb-getty-508164524
Hungarian 'Batta-3 Runners' team leaves the podium with their Toyota 4Runner during the 'Budapest-Bamako' racing , which is a charity rally to help education in some poorest African countries, in Budapest on January 14, 2012. The 'Budapest-Bamako', a minimal assistance, adventure and orientation race from Europe to Africa, is a competition and crazy driving adventure from Budapest, originally to Bamako, but this year's destination is Bissau-Guinea over 9000 kms during the next 16 days.
2012.01.28.
Dongónak köszönhetően megint egy nap, amikor ráérünk felkelni. Láthatóan senkit nem viselt meg kis háziállatunk rövid jelenléte, így aztán a reggeli kötelező fertőtlenítés után a minimális mennyiségű kontinentális reggelit kihagyjuk az étteremben, inkább Dongó árnyékában esszük a tartalmas hazai konzerveket. A reggeli eligazításról Jani feldúltan jön vissza, mert az előző napot részben teljesítettük a leírt szabályoknak megfelelően, de mégse kaptunk érte pontot. Sőt, még minket fenyegettek meg feladatrongálás miatt! Ez kissé hosszabb történet, javaslom a társoldal elolvasását!
Lassan 10 óra, jönni kellene az ígért alkatrészeknek. Unaloműzés képpen, megint rendet raktunk az autóban, és előtérbe kerültek a szóróanyagok, amiket kiadhatunk az úton sétálgató emberkéknek. Kerüljük a nagy tömeget, mert nem lehet tőlük megszabadulni. Ha kapnak valamit, durván tolakodnak, veszekszenek, egész egyszerűen, kezelhetetlenné válnak. A korábbi tapasztalat alapján maradtunk az útszéli emberek ajándékozásánál, velük lehet barátkozni, lehet fotót készíteni, ez így működő képes.
Dél körül Jani türelmetlen a rugó miatt, szerinte kell egy vész forgató könyv, mert haladni kell a következő határállomás felé. Bizony, ma át kell lépnünk az utolsó cél országba! Türelmetlensége eredményre vezetett, megjelent egy ismerős autó, vigyorgó emberrel, kezében egy darab használt rugóval. Ici-picit nem stimmelnek méretek, de nem teljesen típus idegen, beilleszthető. Pillanatok alatt Dongó megint négy keréken a talajon. A nemzeti parkban szigorú szabályok vannak, nem szabad egyedül autózni, és nem szabad kiszállni az autóból utazás közben. Ha siet az ember fia, és közben lát a felgyújtott erdő hamuja alól elő kandikáló élénksárga virágot, akkor persze kénytelenek vagyunk megszegni bizonyos szabályokat, vállalva a vadőrök szigorú büntetését.
Az aszfaltra kiérve, útba vesszük az előző szállásunkat a WI-FI használat miatt. Van küldeni való anyag, van ott hideg sör, akkor ez így pont jó! Csak sör van, más nincs, megint sikerült időt vesztegetni, gyorsan tovább kell állni. A mai napra cél koordinátákat kaptunk, tehát minden feladat útba esik, csak meg kell találni. Ha a feladatokon megyünk, az lassú, zötyögős, és tovább terheljük a sérült bal hátsó rugót. Marad a gyorsabb aszfalt, Dongót kímélni kell, nem szeretjük a sok meglepetést. Áthaladunk a Gambia folyó felett, megközelítjük Gambia határát, és a kilométereket falva vár minket az utolsó határátkelő. A kiváló minőségű aszfalt egyszer csak átvált a korábban megszokott „sok kátyú között minimális aszfalt”-ra. Sebességünk lecsökken, aztán valami furcsa nagy koppanás hátulról! Már megint mi a … Most éppen a gyári pótkerék tartó meghosszabbítása törött le a két teli kannával. Kis, orvosolható baj. Némi szerszám, némi kézi munka, kis átszervezés, és már mehetünk is tovább. Korábbi jó taktikánknak köszönhetően, sikerült időben tankolni sokat, így nekünk még a határig volt elég üzemanyagunk. Mások nem voltak ilyen szerencsések. Vagy vettek kamionból 8 euro/liter áron, vagy verekedtek a kevésért a benzinkúton, ugyanis Szenegálban sztrájkoltak a kutasok!
A határhoz közeledve, egyre rosszabb minőségű utak jöttek. Itt áldottuk magunkat, hogy megvártuk a bontott rugót, mert itt ép rugózás nélkül nem lehet közlekedni. Utazásunk alatt lassan fogytak a kilométerek, viszont annál gyorsabban ment le a nap. Szenegálból simán kilépve, bekerültünk egy határsávba, ahol érthetetlen módon, de mégis emberek laktak. Itiner szerint, a Guineában elő kell venni a portugál kézi szótárat. Persze, otthon van a francia szótár mellett a könyvesboltban! Itt is csak emberek dolgoznak a határon, ha kapnak ajándékot, akkor nem fáj a keze adminisztrálni! Utolsó határ is kipipálva, irány az esti tábor, a falu, a segélyek célpontja. Mi már sötétben érünk be, de beértünk. Keressük a helyünket a nagy semmi közepén, aztán útba irányítanak minket a kemping felé. Utolsó sátrazás, ezt még csak kibírjuk valahogy. Előkerülnek a hazai gyors levesek, konzervek, és némi pálinka. A kemping előtt elkezdődik a fogadtatásunkra szánt élő műsor helyi zenésekkel, táncosokkal. Aki ismeri Százhalombattát, annak augusztusban mindig a Summerfest jut az eszébe. Most itt az emberek ugyan olyan hangulatot rögtönöztek a porban, mintha valami fergeteges előadásra fizettünk volna be. Szerintem erre mondják, hogy autentikus. Ezt az érzést nem lehet leírni, nem lehet megörökíteni, ez csak most van így, minden más csak hasonlítani fog hozzá, ezt meg kell élni! Csodálatos! Hosszú volt a napunk, megyünk pihenni. >> Képgaléria