Sipi üzent, hogy a komppal kapcsolatos infó a 3 runners oldalán olvasható, ahonnan bemásoltam az idevonatkozó részt:
"Megérkeztünk a sete-i komphoz, de hogy teljesen kerek legyen a mai nap: a komp Tanger helyett Tanger-Med-ben köt ki, hiába szól a jegyünk a Sete-Tanger útvonalra. Azon Tanger-Med-be, melyre a futam szervezői felhívták figyelmünket, ode ne kompoljon senki, mert a marokkói hatóságok nem adtak engedélyt ezen kikötő rally-sok általi használatára. Izgalom, papírok elő, futkorászás, tanácstalanság, ilyenek. A jegyablaknál sikerült kérnünk egy francia nyelvű igazolást arról, hogy a komptársaság miniszteri utasításra nem küldhet kompot a Tanger-i kikötőbe a mai naptól kezdődően. Talán ha ezt lobogtatjuk kiszállásnál, megenyhülnek a fináncok."
A mai nap nagyon hajtós lesz... Ahogy a nyomkövető mutatja már úton is vannak a fiúk, gondolom nem túl sok pihenéssel a hátuk mögött...
Amit a Dakar rally oldala ír: "Január 16.-án reggel a 2011-es Budapest-Bamako Rally indulói elhagyják az első állomásukat, az olasz Genovát és Afrika felé veszik az irányt! A következő 3 napban szinte meg sem állnak, ez egy ún. SUPER MARATON etap lesz (2324 km!!!) a marokkói Khenifra városáig! Első körben útjuk Almeira (Spanyolország) kikötőjéhez vezet (1677 km), majd egy pihentető kompozást követően a járművek megkezdik kalandos útjukat az afrikai dűnékkel szemben..." De a mi csapatunk Seténél száll kompra...
Elindult a Batta-Bamako csapatunk...
2011. január 15.
Csapatbeszámoló - Január 15.
0:30 Még ébren, próbálok átlátni a káoszon. Hosszú volt a nap, inkább lepihenek, majd korában felkelek, és mindent összepakolok.
6:20 Csörög a telefon. "Elaludtál?" Hm,izé... bejött az altató! Az egy órára tervezett reggeli programom 10 perc alatt megoldódott. Béla a családdal, én Gabival és a Tibivel mentünk fel Éduánkhoz. A mai nap már sokkal látványosabb, mint a tegnapi. Sok őrült ember, sok őrültséggel indul ugyanabba az irányba. Janival, megbeszéltük, hogy mi ehhez már öregek vagyunk:
- Zastava 500 - kis légtér, 80-as tempó, némi zaj
- Trabant 500 - széria kivitel, átnézve, műfű borítás, CB és GPS nélkül (!!!)
8:00 Rajt ceremónia. Útnak indul a segélyeket szállító kamion, a poén kategória, a versenyzők, és a kalandorok. Lassan mi is sorra kerülünk. Jó érzés ennyi figyelő szempár között hallgatni a drukkolást. Köszönjük mindenkinek, aki kilátogatott hozzánk, aki otthonról figyel, és akik hozzájárultak a célunk eléréséhez!
9:00 Budapest-Genova
Stabil 100-as tempóval haladunk Margitékkal az M7-en. Fehérvár után Ákosék parkolóban, nyitott motorháztetővel. Kilyukadt a hűtőjük, és elfolyott a hűtővíz. Gyorsan megoldották, haladnak a következő feladat felé. Visszajelzések alapján nagyon jól működik a CASON nyomkövetője, mert minden megállásnál, határnál csörögnek a telefonok, hogy mi van már?! - ütemezetten, gördülékenyen haladunk. Szlovéniában tankoltunk, majd a Béla visszament autópálya matricát venni. A helyes kis "ződ" Trabi néha köhög, kisebb karbantartást igényel. A későbbiekben, ha segítségre lenne szükségük, rám számíthatnak! Itt a szlovén hegyekben hibátlan, verőfényes napsütés, amolyan tavaszi idő van. Közben körvonalazódnak az otthon felejtett dolgok: a GPS-ről hiányzik Európa (én ökör), magvak nassoláshoz, kedvenc bamakos fém bögrém. Nem baj, majd jövőre elhozom...
Szótár:
- nyomkövetés - ez egy valós idejű helyzet meghatározás, ami az adott helyünknek a GPS koordinátáit, tengerszint feletti magasságunkat és az utastér hőmérsékletét mobiltelefon hálózat segítségével juttatja el a diszpécser központba. Ezt a szolgáltatást a CASON biztosítja.
- nyomrögzítés- ez egy gyufásdoboz nagyságú szerkezet, ami az üzemideje alatt 350 ezer GPS pontot tud rögzíteni, majd később kimenthető térképre. További infó az "indiGO" alatt.
20:15 Még ~200 km a foglalt szállás, haladunk, néha pihenünk, kicsit mozgunk. A hangulat szuper!
23:00 Novotel Ovest. Hosszú volt a nap, a mezőny teljesen szétesett. Mi tartjuk az előre megtervezett utunkat, Margit és Édua selymes lágysággal dorombol. Legutóbbi, otthoni információ szerint Ákosék mögöttünk jönnek. Bár, erről ti többet tudnátok beszélni, mi csak az okát tudjuk.
A szoba négy csillagnak megfelelően kényeztet. Egy 7 euros sör, egy birs zamatokkal bővelkedő házi főttes, gyors fürdés, alvás. Útközben nem álltunk meg netet keresni, bízva az ingyen szállodai szolgáltatásban. A szállodában csak hitelkártyára lehet netezni, 7 helyi pénz/óra! Bocsánat, de inkább holnap pótoljuk!

[22:57]
Megérkeztek a fiúk Genovába. Az időpont lehet hogy nem percre pontos, de majd kikorrigáljuk.
Hurrá!
Sipi még ígért ma éjjel egy írást, ahogy megérkezik felrakjuk.
Nehéz nap lesz a holnapi is, hiszen a következő három nap egy szupermaratoni kaland, Genova - Almeira, komp, majd Nador - Khenifra.
[18:47]
Követve a GPS-t, jelenleg elhagyva
Padovát halad a csapatunk Verona felé. A mai cél Genova, amitől már nincsenek túl messze.

Dóri és Peti képeivel kiegészítésre került a képgaléria reggeli startja.
[12:18]
Több mint 4 órája startol el a mezőny, és figyelve a nyomkövetőt
12:18-kor már
Murarátka környékén haladnak. Sipi azt ígérte este írnak/bejelentkeznek. Annyit azért elárult, hogy kezdik összeírni a listát, mit hagytak otthon...
Jobb oldali kép commentje Dóritól:
"Ezeken a képeken látszik amikor mint rendes feleség átadom a 80 eurot nekik és óvszert. Hát ha szükségük lesz rá..."
[9:38]
Reggel 8 órakor kezdődött a hivatalos rajt,

sorra indultak az érdekesebbnél érdekesebb autók. Akik kijöttek a rajtra jó hangulatban láthatták a csapatot, Sipi és Béci nagyon jó hangulatban voltak. Ismerősök, barátok hada sereglett az autóhoz, jókívánságaikat ráfirkálva ÉDUA-ra, mintegy elküldve az üzenetet Afrikába. A mi hivatalos rajtunk
9:38 volt. A számláló innen fogja továbbszámolni az azóta eltelt időt. Nézzétek meg a reggel készült képeket a
képgalériában! Egyébként a legfrissebb képek mindig a képgaléria tetején lesznek láthatók.
Kérés! Többen is fényképeztünk reggel, kérlek benneteket, küldjétek el (akár több részletben is) a gyovai.anita@digikabel.hu címre hogy megoszthassuk a többiekkel. Köszi.
2011. január 13.
Kapcsold a hatodik sebességet...
2011. január 7.
Sziasztok!
Aki szeretne nekünk üzenni, most még az elején jelentkezzen be a fórumra, hogy még tudjuk orvosolni a hibákat! Ha a nyitóoldalon nincs változás, a fórumba még érdemes beleolvasni, ott is gyűlnek majd egyéb infók! Köszönjük!

Az eddigi napok se teltek üresen, amolyan 6. sebességben telik. A megbeszélteknél jóval gyorsabban haladnak a Folitextnél a logós pólókkal. Hibátlan munkát végeznek! Szóval elkészültek a kabátok, van vörös, fehér, és homok színű galléros póló, amit támogatás fejében lehet igényelni M-L-XL méretben. A női babarózsaszín pólóra nagyobb a kereslet, mint gondoltam. Kicsit későn vettem „kézbe” a felmérést! Majd 2012-re...
Jó hír, hogy megoldódni látszik a GPS nyomkövetőnk, remélem a jövő hét elején már mi is látjuk a weblapon. Biztos, ami biztos, egy ettől független, szintén GPS alapú nyomrögzítőt alkalmazunk, amit csak később tudunk kiértékelni, de ehhez nem kell telefonhálózat. Az előbbivel, sajnos lesznek fekete foltok, mert nem mindenhol van lefedettség. Ha egyszer-egyszer elveszik a jel, senki se ijedjen meg, előbb-utóbb láthatóak leszünk!
Vasparipa Levente jóvoltából kapunk egy tartalék GPS készüléket, mert jó, ha van. (Mint egy igaz barát!)
Csütörtökön sikerült az autó alatt felfázni, sebaj, sok folyadék, vitamin, miegymás...
Mindenkinek nagyon köszönöm a rengeteg jó szót, és a sok kis „apróságot”, ezzel hatalmas segítséget kapunk a cél eléréshez. Egy igazi csapatmunka eszközei vagyunk, amit jó érzéssel osztunk meg minden támogató ember felé! Köszönjük!
Egyre közelebb a régi feladat...
2011. január 3.
Most, hogy vége az ünnepi hangulatnak, elkezdődik az új esztendő, új tervekkel, új feladatokkal. Nekünk a régi feladat került közelebb. Az indulás utáni estét Olaszországban töltjük, megébredve a franciaországi Sete kikötője lesz a cél. Ma lefoglaltuk a kompjegyet, mint más bamakos csapatok. A 36 órás út ideje alatt Édua eltársalog a Janiék Margitjával, míg mi nosztalgiázva iszogatunk söröket.
Mai beszélgetésem Janival: Mi ketten tovább mehettünk volna, ha akkor ott beszélgetünk! (???) Ugyanis, nálam én maradtam volna autó nélkül Bamako felé, társam haza. Janinál a társ ment volna haza autó nélkül! Mi meg mindannyian haza, más-más gondolatokkal! ÁÁÁÁÁÁÁ.... -ordítani tudtam volna! Emberek! Beszélgetni kell, ez a legfontosabb a világon! Annyi eredménye volt, hogy január 23-án megismerkedtem Mónival a kősivatagban...
Ebatta Bamako... Reload...
2011. január 2.
Aki nyitott szemmel nézte a világot, emlékezhet hogy tavaly az
Ebatta Bamako csapatért izgultunk mi battaiak. Akkor

Gabelics Peti és Sipi ültek Hápi volánja mögött. Sipi ebben az évben is megpróbálja Édua mögött Iváncsevics Béla társaságában.
Boldog Új Év - 2011...
2010. december 31.
Ez az év is eltelt! Egészségben és sikerekben gazdag Boldog Új Évet Kívánunk a 2011-es évre!
A népi hiedelmek szerint a disznó kitúrja, a tyúk elkaparja a szerencsét! Akkor melyiket együk??? Marad a korlátlanul fogyasztható lencse, és a pezsgő!
Szponzor matricák tesztelése...
2010. december 28.
Tegnap este lejöttem kedves Károly barátomhoz Berkesdre. Mivel a szponzor matricákat
tesztelni kell, ezért Édua velem tartott. Gyanútlanul beállok a szekszárdi benzinkútra,
és megáll mögöttem az útellenőrző autó. (???) Emberünk: Nem emlékszel? Együtt ettünk sült oldalast Barcelonában a motorháztetőről!
- én ne emlékeznék?? Csak ledöbbentem, kicsi a világ!
A Koska birtokon megjelent a Levente is, ettünk, ittunk, nosztalgiáztunk a többiek nélkül, és mebeszéltük a holnapi disznóvágást!
Véres délelőtt, jó hangulatban. Károly homokvassal, Levente média eszközökkel támogatta meg a túránkat. Köszönjük!
Hazafelé menet beugrottam családlátogatásra a paksi barátomhoz. A gyerekek pillanatok alatt Bamako rajongók lettek, majd megint hozok ajándékot.
Elindulás előtt kicseréltem a defektes kereket, és irány haza!
Éduának küldetése van!...
2010. december 27.
Hirtelen ötlet: Éduának küldetése van!
El kell vinnie a célig, megpihen, megfordul, hazajön, és felkészítve várja a 2012-es rajtot!!!
- most, hogy beneveztem (2+2 fő)
Délután kialakítottuk a külcsínyt.
Megszüntettem az olajszivárgást a motoron...
2010. december 24.

Békés Boldog Karácsonyt Kívánunk! Édua is igényli a törődést és a szeretetet.
Megszüntettem az olajszivárgást a motoron, szerszám nélkül kivehető az akkumlátor,
és beépítettem a már bevált CB rádiónkat.
Békés Boldog Karácsonyt kívánunk mindenkinek! Tiszta szívvel kívánjuk, hogy teljesüljenek álmaitok, vágyaitok,
és egy elkapott kósza hullócsillag utáni kívánságotok! A Karácsonyt sikerült a durcás kishölgy társaságában tölteni,
olajszivárgást megszüntettem, akkumlátort lerögzítettem, és a CB rádió bekötésre ...került.
Szombaton folyt. köv...
Elkészült a tartalék üzemanyagtank...
2010. december 3.

Elkészült a tartalék üzemanyagtank, ami a pótkerék helyére került felszerelésre.
Így közel 100 liter gázolajjal, akár 800 km-t is meg tudunk tenni. Köszönet a KLAPKA autójavító BT.-nek!
Délután beszerelték a GPS nyomkövetőnket, ami kb. 5 percenként jelet küld az aktuális helyzetünkről.
Ennek nagyon fontos feltétele a GSM telefon lefedettség, ezért a későbbiekben előfordulhat
jel kimaradás. Köszönet a CASON-nak!
Tűz esetére kaptunk poroltó készülékeket. Köszönet Miki barátunknak!
Bemutatjuk az új csapattagunkat: ÉDUA...
2010. november 29.
Édua úgy került képbe, hogy már a kezdetekkor szükségünk volt egy kiváló csapattársra, aki jóban-rosszban hűséges partnerünk lesz.
A castingok alkalmával simogattunk, próbálgattunk különböző egyedeket, míg egy szép nap meglátni és megszeretni érzésekkel névre vettük...
Ez a nap június 23-a ÉDUA napja volt. Köszöntjük a már megszemélyesített MITSUBISHI L300 4WD -t.
Édua csatlakozik egy kiváló paraméterekkel rendelkező távolkeleti származású hölgy társaságához.
Ezt a hölgyet az előző futam alkalmával megismert Klinovics Jani és az ő partnere, Dóri vezetgeti.
Az ő Margitjuknak az utazótársa lesz a mi Éduánk!
Édua = felkelő Hold
Megkaptuk a rajtszámot...
2010. november 22.

Megkaptuk a rajtszámot.
A 2010-es futamon csak a rajt elötti rögtönzött műszaki vizsga után kaptuk meg a rajtszámot.
Most vissza a régi szemlélethez: bárki, bármivel.
A legfontosabb, hogy önzetlenül vigyünk segélyeket a világ 5. legszegényebb országába!
Innentől a CB hívójelünk: Batta 49! (- már hallanám)
Fekhely kialakítás...
2010. november 18.

Az autó hátsó részében kialakításra került a rekeszekkel ellátott fekhely.
Ennek profi kialakításában Béla járt közben, köszönjük!
Megszüntettük a beázást...
2010. november 6.

Sikerült megszüntetni a beázást, rögzítettük az olajhűtőt, és a hátsóféket kitakarítottuk.
Belső nagygenerál...
2010. november 2.

A belseje se maradt érintetlen, az összetörött szellőző berendezést és a műszerfal világítást javítottuk. Célba érésünkhöz 2 db új terepgumit kaptunk. Köszönjük!
Dagonyáztunk...
2010. október 23.

Dagonyáztunk. A megjavított váltót terheléspróbának vetettük alá a téglagyár dombjain,
és a Duna iszapos partján. Működik!
Futómű nagyjavítás...
2010. október 14.

Futómű nagyjavítás: felső lengőkar, gömbfejek, stabilizátor összekötő, lengéscsillapító, kormánymű gumiharang.
Motor átvizsgálás...
2010. szeptember 28.

Következett a motor átvizsgálása. A vezérlést nemrég kicserélték, mi folytattuk a vízpumpával, ékszíjakkal, termosztáttal, hűtőventillátor kuplunggal és a szelepfedél tömítéssel.
Olcsón vettünk egy váltót...
2010. szeptember 20.

Olcsón vettünk egy váltót, majd a két rossz váltóból összeraktunk egy használhatót.
Kialakult a logó...
2010. szeptember 7.

A vendéglátó ipari egységben esténként addig eröltettük a gondolkodást, míg kialakult a logó. Borbinak hála, az elméletből kézzelfogható valóság lett.
A hirdetés...
2010. június 23.

Kedden megtaláltam a hirdetést, és másnap elmentünk megnézni.
Nekem szerelem első látásra, Béla kétségek között:
259.600 km, erősen lelakott, vadászatra erősen utaló jelek, az autóban kinőtt a csalán! - mi ez, ha nem kaland!
Próbakör, rossz 2-es fokozat, csörög-zörög, de csak én látom benne a jót. Megtankoltuk, és elindultunk Debrecenből haza, minden probléma nélkül.
A héten kapott egy külső, belső nagytakarítást, az alvázat 45(!) percig mosták!